poniedziałek, 22 października 2012

Marta Podgornik- wyrwane z kontekstu

Wiersz Marty Podgórnik przepisany od tyłu przez Monikę Pietraszewską (zgodnie z sugestiami Szymona Wojciechowskiego, autora pomysłu). Zdaniem autorów znacznie przewyższa oryginał!


Witryna Czasopism”
Jazz Police Mix
Marta Podgórnik

Na starcie rozp… CKM.
Skarbie, masz na sumieniu serce moje.
Polityka cen, siłownie, ćpanie:
Wku… mnie to modne zamieszanie.

[Idź na bankiet z Nim.
W Zwierciadle Pani ładnie.]

By zemstę tkać jak rym,
Czekałem z karnawałem
Brak Ci sił, Skarbie,
zatrzymać mnie w pościeli?
Ty dziś o mnie drżysz,
a ja trzy wydawnicze zniosłem klęski.

Pijąc dżin, nie suszcie włosów w wannie!
Lecz dzwony dzwonią nieustannie we łbie
mądry film, wydział tao, jedwabne ciało.
Jeśli znów miałbym serce śniłbym Ciebie.

Twój styl. Mnącej faktury z nadrukiem
Prowadzi mnie tantryczny krój koszuli
Prowadzi mnie mozaika ciętych żył
Prowadzą mnie astralne koniunktury

Jutro Berlin, a dzisiaj Manhattan zajmę:
teraz ściągam długi.
Za zakłócanie pracy taśm i szyn Języka,
Skazano mnie na dożywotnie nudy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz